1 דקות קריאה
הוראות לאחר עקירת שן או השתלה

ביום הטיפול: מיד לאחר הטיפול יש ללחוץ קלות על אתר הטיפול עם פד גזה במשך 20-40 דקות. אין לשטוף את הפה לשתות בעזרת קשית או לעשן. מומלץ להמנע מפעילות גופנית מאומצת או משתייה של משקאות אלכוהוליים במהלך היום שלאחר הטיפול. יש להמנע מיריקה של תוכן הפה. ניתן לבלוע את שאריות הרוק או לנקות את הפה באופן פסיבי. מומלץ לאכול מאכלים קרים ורכים יחסית.

  • המטרה לאורך היום שלאחר הטיפול היא לסייע לדם להיקרש באתר הטיפול ולמנוע המשך דימום או פירוק מוקדם של קריש הדם במכתשית השן שיכול לגרור למכתשית יבשה. 

למחרת הטיפול:  מכיוון שכל אחד ואחת מאיתנו מגיבים באופן שונה לטיפול, משך ומהלך ההחלמה עלולים להשתנות בכל אחד ואחת. החל מיום לאחר הטיפול ייתכן ותרגישו: כאב קל, נפיחות בפה או בפנים, שטפי דם, קושי בפתיחה או סגירה של הפה, כאבים בלסתות או באוזניים. היו קשובים לגופכם והתאמו את המאמץ בהתאם. 

  • הגיינת הפה: הקפידו על צחצוח שיניים בעדינות גם באתר הטיפול. מומלץ שימוש בשטיפות פה מחטאות (לדוג' Listerine, Corsodyl, Tarodent). המנעו מיריקה של מי הפה לכיור ונסו לרוקן את מי הפה באופן פסיבי לכיור. 
  • כאב ואי נעימות: במידה ולא קיבלתם מרשם מהרופא המטפל ניתן להשתמש בנוגדי כאב ללא מרשם (דוגמת אקמול, אופטלגין, נורפון) ובהתאם להנחיות על האריזה. 
  • נפיחות: מספר ימים לאחר לאחר העקירה תתכן תפיחות בלחי או באתר הטיפול. לעיתים רחוקות מלווה התפיחות בשטף דם כחול. לרוב מדובר בבצקת שמופיעה מיד לאחר הניתוח וגדלה בהדרגה עד שמגיעה לשיאה כשלושה ימים לאחר העקירה. התפיחות ושטף הדם עוברים מעצמם לאחר מספר ימים עד שבוע. ניתן לנסות ולהקל על התפיחות על ידי הנחה של קומפרסים קרים על האיזור הנפוח.
  • דימום: דימום קל או סימני דם ברוק סבירים לחלוטין במהלך היממה שלאחר הטיפול. במקרה של דימום משמעותי שאינו פוסק הפעילו לחץ על אתר הטיפול באמצעות פד גזה לח או שקיק תה למשך 30 דקות לפחות. במידה והדימום אינו נפסק לאחר טיפול זה צרו קשר עם המרפאה בהקדם. 
  • אכילה ושתייה: הקפידו על שתייה מרובה של נוזלים צלולים. מומלץ לצרוך מוצרי מזון רכים  דוגמת: יוגורט, מרקים, פסטה רכה ואף גלידה. 
  • תפרים: במידה ואתר הטיפול נתפר בידי הרופא עם תפרים שאינם נמסים, יש לקבוע תור קצר להוצאת התפרים כשבוע לאחר הטיפול. במקרה של תפרים נמסים, החוט יתפרק וישתחרר מעצמו בתוך שבועיים-שלושה. 

במקרה של כאבים חריגים שאינם מגיבים לטיפול התרופתי שקיבלתם ו/או במקרה של עלייה חריגה בחום בגוף (מעל 38 מעלות) צרו קשר עם המרפאה בהקדם. 

החלמה קלה ומהירה :-)